אחד האלמנטים החשובים בעיצוב טוב של דירה הוא תכנון התאורה.
בדירות קבלן אנחנו נקבל מספר נקודות של תאורה מהתקרה -נקודה אחת מעל כל אזור ובזה זה מסתיים.

אבל תכנון התאורה הוא הרבה יותר מזה....
תאורה זה לא רק אור – תאורה זו אווירה!


על ידי התאורה אנחנו נדגיש אזורים שונים בחלל הבית ונשתמש בסוגים שונים של גופים למטרות שונות.

1. תאורה מהקיר – תאורה מהקיר יכולה להיות התאורה המרכזית של החלל ויכולה להיות תאורה דקורטיבית. כתאורה מרכזית נשתמש בגופי UP LIGHT  עם אור חזק ונשתמש בדימר כדי לווסת את כמות האור. תאורה דקורטיבית מהקיר תהיה חלשה יותר ותתרום לנו ליצירת אווירה נעימה בבית.

2. ספוטים שקועים – את הספוטים אנחנו מתקינים בתוך הגבס, גם הם תורמים לאווירה נעימה בבית ומשווים לבית מראה מעוצב. שימו לב שאנחנו מנמיכים את התקרה כדי להשקיע את הספוטים בגבס.
במידה והתקרה בבית לא גבוהה, אני בטח לא אנמיך אותה עוד (תקרה גבוהה נותנת תחושה של גודל). אפשר ליצור קרניז באזור מסויים ושם נשלב את הספוטים. כך לא נפגע בגובה התקרה ועדין נהנה מהמראה של הספוטים.

3. ספוטים חיצוניים – גופי תאורה קטנים שבדרך כלל ניתן לכוון את זווית ההארה שלהם, אנחנו משתמשים בהם להאיר אלמנטים מסויימים בבית שנרצה לתת להם ביטוי.

4. תאורת עבודה – תאורה ישירה וחזקה יחסית שמאירה לנו על אזורי עבודה – בדרך כלל במטבח אנשים אוהבים תאורה חזקה יותר.

5. תאורת לד חסכונית – רוב המנורות היום הן מנורות לד. היתרון של מנורות הלד הוא שהן חסכוניות מאד, החיסרון שאם הן לא איכותיות האור יראה דהוי ויכולה להיות רמה גבוהה של אור כחול (רמת אור כחול גבוהה תגרום לדיכוי ייצור מלטונין - מה שמשפיע על מערכות רבות בגוף).

לכן חשוב שהנורות יהיו איכותיות.
לפי תקן בניה ירוקה מומלץ לרכוש נורות עם CRI גבוה
(COLOUR RENDERING INDEX), ככל שמדד ה -  CRI גבוה יותר הצבעיים יראו טבעיים יותר ודומים יותר לאור השמש.
ה - CRI 
צריך להיות לפחות 85% ומומלץ גוון אור חם 2700K-3000K, כך גוון האור יהיה קרוב יותר למציאות ורמת האור הכחול תהיה מינימלית - התאורה תהיה הכי בריאה ואיכותית.

קיימות נורות של חברת SORAA  שיש להן CRI מעל 95 אחוז וללא אור כחול, הן מאד איכותיות אך יחסית יקרות.


בתכנון התאורה אנחנו נתכנן יותר נקודות מאור ממה שאנחנו צריכים, הרעיון הוא שאנחנו לא נדליק את כל הגופים יחד אלא בכל פעם נדליק גופים אחרים, בהתאם לאוירה שנרצה ליצור.
באמצעות תכנון נכון ומדוייק של התאורה האוירה בבית תהיה הרבה יותר נעימה ומהנה.

לפרטים נוספים

מלאו פרטים ונחזור אליכם, או חייגו: ‏050-4503043